Abstract
Starting from cathegories studied for diverse reaserchers, in this work we propouse reflect and propose some ideas referred to social representations and comicality in TV programs. The work’s methodology is the exploratory study and bibliographic diving of conceptuals frameworks. As a first hyphotesis we can say that humor and comedy situated, because they work in puntual and speific contextual senses.
References
Bergson, Henry. 2011. La risa: un ensayo sobre el significado de la comicidad. Buenos Aires: Ediciones Godot.
Eagleton, Terry. 2006. La estética como ideología. Madrid: Editorial Trotta S.A
Gramsci, Antonio. 1986. Cuadernos de la cárcel. México: Ediciones Era.
Cebrelli, Alejandra y Rodríguez, María Graciela. 2013. “Algunas reflexiones sobre representaciones y medios” publicado en Revista tram(p)as de la comunicación y la cultura. Revista electrónica sobre comunicación, cultura, periodismo y medios. Numero 76 Jul/Oct 2013. Disponible en https://perio.unlp.edu.ar/catedras/comunicacionyrecepcion/wp-content/uploads/sites/135/2020/05/cebrelli_y_rodriguez._algunas_reflexiones_sobre_representaciones_y_medios.pdf
Freud, Sigmund. 1973. El chiste y su relación con lo inconsciente. Obras completas. Tomo 8. Buenos Aires: Amorrortu.
López Winne, Hernán. 2010. “Lo cómico, la risa, la crítica: la parodia como ejercicio crítico en la revista Barcelona”. Buenos Aires: Ediciones Godot
Rincón, Omar. 2006. Narrativas mediáticas o cómo se cuenta la sociedad del entretenimiento. Barcelona: Editorial Gedisa S.A.
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2022 Array